شما در سال ۹۸ و بویژه ماههای پایانی آن، چهرهای خبرساز بودید و مخصوصا برخی توییتهای شما، نوعی بازنگری در آرا و مواضع پیشین تلقی شد. بعنوان سوال نخست، آیا خود شما قبول دارید در دیدگاهها و مواضع خود بازنگری کردهاید؟ مهدی نصیری پایان دهه ۹۰ چه تفاوتی با نصیری دهه ۷۰ کیهان و صبح دارد؟ چه به لحاظ ی و چه فکری؟
بسم الله الرحمن الرحیم. بله تغییر کرده ام اما این تغییر تدریجی و محصول یک سیر لااقل بیست ساله است و نه دفعی و مربوط به یک سال اخیر. من از سنین نوجوانی یعنی چهارده سالگی به توصیه پدرم مرحوم آیت الله شیخ محمد نصیری که تحصیلکرده و مجتهد از حوزه نجف بود، درس حوزه را در دامغان شروع کردم و از همان سالها با نهضت امام خمینی آشنا شدم. از همین ابتدا به این اصل عقلی و دینی شیعی توجه داشتم که رجال را با حق بشناسم و نه حق را با رجال. بنا بر این امام و انقلاب اسلامی را از این رو پذیرفتم که آن را در حد فهم نوجوانانه خودم منطبق با آموزه های دینی می دانستم. این روحیه از آن روز تا به امروز همراه من بوده و فهم خودم از امور و مسائل را مبنای اندیشه و عملم قرار داده ام. البته معلوم است که این بدان معنا نیست که خود را مجتهد می دانسته ام و بی نیاز از تقلید؛ امروز نیز در مسائل شرعی و احکام فرعی ای که به درکی اجتهادی نرسیده باشم مقلد هستم اما در اصول عقاید و مسائل کلی و کلامی متکی به درک و فهم شخصی خودم با اتکا به آموخته ها و دانسته های دینی و حوزوی ام هستم،
گفتگوی هفته نامه صدا با مهدی نصیری پیرامون دیدگاه عصر حیرت
پاسخ سوم مهدی نصیری به رضا غلامی: فقه واقع بین و نه خیال پرداز
سومین پاسخ رضا غلامی به مهدی نصیری؛ ضعفها و کمکاریها به معنای عدم قابلیت فقه در نظام سازی نیست
نصیری ,ام ,مسائل ,فهم ,دینی ,مواضع ,و نه ,را در ,و فهم ,را با ,مهدی نصیری
درباره این سایت